VisionExpert en VisionLite werden oorspronkelijk ontwikkeld voor Windows XP. Door de verstrengde veiligheidsnormen van Vista (en later Windows7/8) kan het zijn dat VisionExpert onder Windows7, 8 of 10 niet goed (of helemaal niet) opstart. Hieronder vindt u de instructies over hoe u uw Windows-versie kunt instellen zodat het perfect met VisionExpert (of onze andere programma's) samenwerkt.
Gedetailleerde instructies :
Om VisionExpert onder Windows7 (of Windows8/10) te kunnen opstarten is het belangrijk dat u over volledige "Administrator rechten" beschikt, anders bent u niet eens bevoegd om op uw eigen pc iets aan te passen. Eens u in Windows aangelogd bent moet u alle snelkoppelingen die naar VisionExpert verwijzen op de volgende manier aanpassen (dit kan een icoon op uw Bureaublad zijn, maar ook een referentie naar Vision onder het "Start"-menu van Windows) :


- Het icoontje waarmee u VisionExpert opstart is nu aangepast. Vanaf nu kunt u VisionExpert steeds via deze snelkoppeling opstarten.
Veel voorkomende foutmelding :
Een typische foutmelding die u krijgt wanneer u het programma opstart met onvoldoende gebruikersrechten is "Failed to set data for" of "Cannot create file Visionexpert.sys". Dit komt omdat onze software verschillende zaken in het Windows Register wil wegschrijven maar er geen toegang toe heeft.
Opmerking :
Indien u nog snelkoppelingen heeft die naar Vision verwijzen dan herhaalt u gewoon de instructies voor alle koppelingen die u wenst aan te passen.
Deze werkwijze geldt in het algemeen voor alle programma's die oorspronkelijk voor Windows XP ontwikkeld werden en eventueel onder Vista voor problemen zorgen.
(Textes en français)
|