Nieuwsbericht

 
 

Vrijdag, 16 December 2016,  Nieuws
 



Onlangs kwam Microsoft met een beveiligingsupdate voor Office uit. Hierdoor blijkt op sommige PC's de DDE koppeling tussen onze programma's (VisionExpert, TickerTape, Visionlite, ...) en Excel niet meer te werken. Deze Update wordt normaal gezien automatisch op uw PC geïnstalleerd, dus het kan zijn dat uw Excel plots niet meer werkt zoals voorheen. Dit probleem ligt dus niet aan onze software. We proberen echter steeds voor een oplossing te zorgen.

 

Waarschijnlijk doet dit probleem zich alleen voor in de 32-bits versie van Excel. Wijzelf gebruiken de 64-bits versie van Excel 2010 (Windows8) en ondervinden niet het minste probleem. Ook tests met de 32-bit versie van Excel onder WindowsXP geven geen probleem. Dus hoogstwaarschijnlijk doet het probleem zich alleen voor met de 32-bit versie van Excel onder Windows7/8.

 

 

De oplossing

 

Een oplossing zou kunnen zijn om Excel steeds op te starten met Administrator rechten. Men kan dit aanpassen bij de instellingen van het icoontje waarmee Excel wordt opgestart. Dus best vanaf dan Excel steeds via die weg opstarten (en niet gewoon op de XLS dubbelklikken of openen). Hier enkele oplossingen : Microsoft DDE problem

 

 

 

Meer informatie :

 

 

Extra Tips&Tricks pagina's :

Via deze Tips&Tricks pagina's willen we u de mogelijkheid bieden
om de echte kracht van de software te leren benutten. Indien u
zelf zaken weet die volgens u beter zouden mogen worden toe-
gelicht, laat het ons dan zeker weten.
Stuur ons een mailtje op info@visionexpert.be en vermeld
duidelijk over welke zaken binnen VisionExpert u graag een uitge-
breide Tips&Tricks pagina had verkregen. We zullen dan ons best
doen om hierover een pagina op te stellen en online te plaatsen,
ook voor alle andere gebruikers.